דלג על פקודות של רצועת הכלים
דלג לתוכן ראשי

היחידה לכנסים וימי עיון

כנס ירושלים השלישי למחקר בחינוך מתמטי JCRME3

The third Jerusalem Conference on
RESEARCH in MATH EDUCATION


התקיים במרכז האקדמי לב (לשעבר מכון לב) בירושלים, בימים שני ושלישי, כ"ז-כ"ח בשבט  תשע"ה, 16-17 בפברואר 2015
הכנס בשיתוף המרכז האקדמי לב, מכון מופ"ת, מטח, מכון ויצמן למדע ואוניברסיטת תל אביב


מטרות הכנס התוודע למחקרים עדכניים הנערכים בתחום החינוך המתמטי בארץ:  מחקרים העוסקים בלמידה ו/או בהוראה של מתמטיקה בכל טווח הגילים, כולל בהשכלה גבוהה; מחקרים המתמקדים באוכלוסיות ספציפיות, למשל במחוננים או בילדים עם צרכים מיוחדים; מחקרים המתמקדים בסביבות למידה שונות, כגון סביבות המשלבות טכנולוגיה בחינוך המתמטי; מחקרים העוסקים בהכשרת מורים למתמטיקה לפני או במהלך עבודתם בפועל; ומחקרים בתחומים אחרים המשיקים לתחום של הוראת מתמטיקה ולמידתה. המחקרים יכולים להיות אמפיריים או תאורטיים באופיים. בין החוקרים ייערכו דיונים לקידום הוראת המתמטיקה ולמידתה.

יו"ר הכנס: ד"ר מיכל טבח, אוניברסיטת תל-אביב
 

וועדת התכנית

פרופ' רוחמה אבן, מכון ויצמן למדע
פרופ' אבי ברמן, הטכניון
פרופ' נח דנא-פיקארד, המרכז האקדמי לב
ד"ר ילנה נפתלייב, אוניברסיטת חיפה, המכללה האקדמית אחוה
ד"ר רוני קרסנטי, מכון ויצמן למדע
 

הוועדה המארגנת

פרופ' נח דנא-פיקארד, המרכז האקדמי לב
ד"ר אסתר לוינסון, אוניברסיטת תל אביב
ד"ר טלי נחליאלי, מכללת לוינסקי לחינוך
נעמה עדין, מכון מופ"ת
יעקב קולטקר, המרכז האקדמי לב
 
 

תכני הכינוס

התכנית המלאה של הכינוס

ספר תקצירים

תמונות מהכנס

יום שני, כ"ז בשבט תשע"ה, ה-16 בפברואר

הרצאת פתיחה
"למידת מתמטיקה: האם זה משנה באיזו שפה היא מתקיימת?"
אנה ספרד, אוניברסיטת חיפה
תקציר
מצגת

Book Review: When Oksapmin number system met Western arithmetic - Answering the question of how cognitive and cultural change induce each other.

מושבים מקבילים

תהליכי גיבוש ידע ותוצרי הלמידה הנלווים לפעילות "אבחון עצמי": המקרה של תלמידי כיתות ה' הלומדים חיבור וחיסור שברים פשוטים
ראפע ספדי, בושרא סעיד, המכללה האקדמית הערבית לחינוך בישראל - חיפה
מצגת

תרומתה של מסגרת מחוננים במתכונת יום העשרה - על התמודדות התלמידים בפתרון בעיות לא שגרתיות במתמטיקה
רולא יאסין, המכללה האקדמית לחינוך חיפה ובית הספר יסודי דיר חנא, אמאל שריף-רסלאן, המכללה האקדמית הערבית לחינוך חיפה
סיכום
מצגת

דגמים חוזרים בגן הילדים - מי מתאים?
פסיה צמיר, דינה תירוש, רות ברקאי, אסתר לוינסון, מיכל טבח, אוניברסיטת תל-אביב
סיכום

העמקת הידע המתמטי להוראה בעקבות צפייה ודיון בשיעורים מוסרטים
יעל נוריק, רוני קרסנטי, אברהם הרכבי, מכון ויצמן
סיכום
מצגת

הלימה בין תכנית הלימודים החדשה במתמטיקה לחטיבת הביניים לבין תפיסות המורים את רוח התכנית
עינב אייזיקוביץ אוד, ברברה פרסקו, המכללה האקדמית בית ברל
מצגת

תהליך הבניה של הגדרה מתמטית - המקרה של משיק
נאוה גלבוע, אוניברסיטת תל-אביב ומכללת אורות ישראל; טומי דרייפוס, אוניברסיטת תל-אביב; איבי קידרון, המרכז האקדמי לב
סיכום
מצגת

הבניית ידע מתמטי בנושא הזזות של פונקציות בקרב תלמידי כיתות ט'-י'
אורלי זיתוני טורס, טומי דרייפוס, דויד גינת, אוניברסיטת תל-אביב
סיכום
מצגת

הרצאת סיכום

"חינוך? מתמטי? האומנם? עת לתהות"
אברהם הרכבי, מכון ויצמן למדע
תקציר
מצגת

יום שלישי, כ"ח בשבט תשע"ה, ה-17 בפברואר

הרצאה פתיחה

"האם יש מוח נשי ומוח גברי?"
פרופ'  דפנה יואל, אוניברסיטת תל-אביב
תקציר

מושבים מקבילים


סימפוזיון:
למידה שיתופית ופתרון בעיות: הפרט, הקבוצה, המורה

סיכום


דיון תאורטי בהשלכות להוראה העולות ממחקרים שהתבצעו בגישה הקומוגניטיבית
טלי נחליאלי, מכללת לוינסקי לחינוך; אביטל אלבוים-כהן, מכון ויצמן למדע; מיכל טבח, אוניברסיטת תל-אביב
סיכום

שיח מתמטי להוראה (Mathematical Discourse for Teaching) מסגרת דיסקורסיבית לניתוח השתלמויות מורים
ג'ייסון קופר, מכון ויצמן למדע
סיכום
מצגת

פירוק מכשולים חזותיים בהבנה של שרטוטים דו-מימדיים המתארים אובייקטים תלת-מימדיים בהוראת הגאומטריה במרחב
מירלה וידר, אבי ברמן, בוריס קויצ'ו הטכניון
סיכום

האם לשיח במליאת כיתה עקבות במבחן מאוחר?
רנה הרשקוביץ, מכון ויצמן למדע;
שירלי עצמון, מכללת לוינסקי לחינוך, ה"פסגה", נתניה;
מיכל טבח, אוניברסיטת תל-אביב
סיכום
מצגת

סוגי הסברים והצדקות בספרי לימוד במתמטיקה לכיתה ז'
בועז זילברמן, רוחמה אבן, מכון ויצמן למדע
סיכום
מצגת

תפקידים אפשריים של הסברים בפעילויות מתמטיות
רותי ברקאי, אסתר לוינסון, אוניברסיטת תל-אביב
סיכום

הטמעת תכנית לימודים חדשה בחטיבת הביניים

ניצה שיאון, משרד החינוך
סיכום

הרצאת מסכמת

"מהיכן באים הפתרונות לבעיות מתמטיות? לקראת מודל כוללני של פתרון בעיות בסיטואציות חינוכיות"
בוריס קויצ'ו, הטכניון - מכון טכנולוגי לישראל
תקציר




Matach_logo_Heb_15cm_300dpi_blue_JPG.jpg

logo_lev.jpgmath3logo.jpg

waizmanlogo.png tau.png

מילות מפתח: ימי עיון , פורומים , מתמטיקה