דלג על פקודות של רצועת הכלים דלג לתוכן ראשי

מאגר כלי מחקר



כותרת

שאלוני עמדות והתנהגויות -בתחום היום-יומי ובתחום ההוראה בבית הספר

מחבר: טל, קלודי /ינון, יואל

סוג: שאלון

תיאור
השאלון מייצג ארבעה תכנים מוטיבציוניים: שמרנות, פתיחות לשינויים, התעלות מעל האני, והבלטת האני. תכנים אלה נבדקו באמצעות ארבעה שאלונים בני ארבעה סולמות כל אחד, לפי הממדים הבאים: א. עמדות הקשורות לחיי היום-יום, עמדות הקשורות להוראה, התנהגויות המייצגות את חיי היום-יום, והתנהגויות המייצגות את תפקוד המורות בבית הספר. מאגר הפריטים נאסף משאלונים קיימים ומתצפיות על התנהגויות של אנשים. פריטי השאלונים נבדקו באמצעות ארבעה שאלונים נפרדים. עמדות המשיבות נמדדו באמצעות סולמות ליקרט בני 5 דרגות: 5 (תמיד); 1 (אף פעם לא). מקדמי המהימנות של השאלונים נעו בין 60. ל- 77. השאלונים הניבו 8 ציוני עמדה ו-8 ציוני התנהגות. תיאור מפורט של השאלונים מופיע במאמר. היגדי השאלונים מפורטים בנספח בעמ1 51.


בתוך: קשרים בין מערכת הערכים-עמדות-התנהגות האישית לבין רמת הדתיות בקרב מורות בישראל
מו"ל: בית הספר לחינוך, אוניברסיטת חיפה
שנה: 1998
אוכלוסיית מחקר: 130 מורות שהשתתפו במחקר רחב יותר בנושא מערכת הערכים - עמדות ההתנהגות האישית
תוקף: עבר
אופי השאלון: סגור
עמודים: עמ' 51- 55
מילות מפתח: עמדות; עמדות כלפי חינוך; ערכים; חינוך לערכים; מורים; דתיים;



החל משנת הלימודים תשע"ד, השירות ניתן לסגל ההוראה במכללות להכשרת מורים בלבד.
מרכז המידע פתוח בימים א'-ה' בשעות 8:30 – 16:00.
טלפון: 03-6901450


מילות מפתח


מכון מופ"ת 1990-2014 רח' שושנה פרסיץ 15 ת"א 61484 | ת"ד 48538 טל' 03-6901406 | פקס 03-6901449
תקנון האתר