דלג על פקודות של רצועת הכלים
דלג לתוכן ראשי

מאגר חומרי למידה, הוראה ומחקר


סוג: מאמר

כותר:

הליכי הקבלה של מורות חדשות על ידי מנהלות בתי ספר

מחבר: הוז, רון /קינן, ענת /אסף, מירב     עורך: ענבר, דן /זיו, שרה

תקציר
במחקר זה אנו מתארים את הליך הקבלה של מורות חדשות על ידי מנהלות בתי ספר. 18 מנהלות תיארו את הליכי הברירה והליווי של מורות חדשות. מצאנו כי ברירת המועמדות היא קצרה ובלתי מוצרנת: המנהלות מקיימות ריאיון אחד עם המועמדת, ולאחריו הן מחליטות בעצמן על קבלתה. החלטה זו מבוססת בעיקר על אפיונים אישיים של המועמדת ועל הערכת התועלת הצפויה ממנה לבית הספר והערכת יכולת ההשתלבות שלה בו. הליכי הליווי של המורות החדשות בתחילת עבודתן היו אחידים וממושכים, ובוצעו על ידי מספר אנשים ובנושאים שונים. הליכי הברירה והליווי של המורות לא היו מבוססים על הידע המועט שהיה למנהלות בנוגע להכשרה שעברה המועמדת. תוצאות אלה מוסברות בכך שההליכים לברירה ולליווי של מורות חדשות מתאימים למסגרת התאורטית של כניסה לארגון, שבה ארבעה שלבים של: גיוס, ברירה, הכוונה וחיברות. המנהלות התמקדו בהליכי הברירה, המונחים על ידי הגישה של "יחסי אנוש", ובהליכי הליווי, שתפקידם חיברות לארגון.


מספר פריט: 7523
מיון: P24
מו"ל: מכון מופ"ת
שנה: 2003
בתוך: דפים
כרך: 36
עמודים: 81-95
מילות מפתח: מורים מתחילים; מנהלי בתי-ספר; ליווי מורים מתחילים
טקסט מלא:


טקסט מלא

נמצא ב:
דפים 36


לחיפוש במרכז המידע


ליצירת קשר

מרכז המידע פתוח בימים ב'-ה' בשעות 8:30 – 16:00.
ביום א' המרכז נפתח ב-11:30
טלפון לקבלת מידע וייעוץ: 03-6901450 פקס: 03-6988611.
דואר אלקטרוני: meyda@macam.ac.il
השירות ניתן לסגל ההוראה במכללות להכשרת מורים בלבד.
כיצד מגיעים אלינו

מילות מפתח:
מרכז מידע בין מכללתי , חומרי למידה הוראה ומחקר:מאמר , מורים מתחילים , מנהלי בתי-ספר , ליווי מורים מתחילים