דלג על פקודות של רצועת הכלים
דלג לתוכן ראשי

​​​​​​​​​​​​​​סמינר מקוון שלישי בתחום הוראת העברית כשפה נוספת - ינואר 2018​​​

מפגש 3: הרצאה

הוראת נושאים דקדוקיים בכיתות הנמוכות של בית הספר היסודי​
מרצה: רחל לרנר-מור​
 

תקציר:
מטרת ההרצאה היתה לדון בקשיים העיקריים שהמורים בתחומי הוראת הדקדוק בגיל צעיר מתמודדים עמם. בהרצאה שוחחנו על המושג דקדוק ונגדיר את אופיו של הדקדוק שברצוננו ללמד את הילדים; הצגנו כמה עקרונות מרכזיים בתהליך ההוראה של יסודות דקדוקיים בזמן הוראת העברית כשפה נוספת במסגרת השיעורים לילדים צעירים; הסברנו מה הם שלבי הרכישה העיקריים ומה מאפיין את התרגול ואת הלמידה בכל שלב ושלב, והדגמנו פעילויות לימודיות מתאימות להקניה מכוונת של יסודות דקדוקיים בסיסיים בשלבי הלימוד השונים: ההצגה, ההשגרה והיישום. 

על המרצה:
רחל לרנר מור היא בעלת תואר מוסמך מהמרכז לחינוך יהודי בתפוצות של האוניברסיטה העברית בירושלים; בוגרת החוג ללשון עברית והתמחתה במ"א ובלימודי המשך בתחום הוראת הלשון העברית כשפה נוספת, בתחום פיתוח תוכניות לימוד וחומרי לימוד על פי המסקנות הנובעות מעקרונות הדקדוק הפדגוגי בניתוחם של היסודות הלשוניים הנלמדים; לימדה עברית כשפה נוספת והייתה מרכזת לימודי העברית והיהדות בבתי ספר שונים בארצות הברית ובמדינות דרום אמריקה, וניהלה את מכללת שז"ר למורים לעברית ולמקצועות היהדות בבואנוס איירס; בעלת ניסיון רב בהכשרת מורים ובפיתוח חומרי לימוד להוראת העברית בכל הגילים.