דלג על פקודות של רצועת הכלים
דלג לתוכן ראשי

​​ ​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​מקומו של הדקדוק בהוראת עברית כשפה נוספת

סמינר מקוון שלישי בתחום הוראת העברית כשפה נוספת ​- ינואר 2018​​

banner_teacherhebrew.png

על קצה המזלג...

במשך ארבעה ערבים בחודש ינואר כארבעים אנשים, רובם הגדול מורים לעברית בישראל ובתפוצות, התיישבו מול מסכי המחשב שלהם והשתתפו בסמינר מקוון על מבחר נושאים הקשורים להוראת העברית כשפה נוספת, וליתר דיוק, "מקומו של הדקדוק בהוראת עברית כשפה נוספת"​. ארבע מרצות, כל אחת מומחית בתחומה, הציגו נושאים מתחום התמחותן:

במבט היסטורי על התפתחות השפה האירה ד"ר רחל רוזנר את עיני המשתתפים בדבר סוגיות אחדות המקשות על הפנמת הדקדוק אצל הלומדים.

אחריה הציגה רחל נפרסטק דרכים שונות לשלב הומור בתהליך לימוד הדקדוק. אמנם המיקרופונים של רוב המשתתפים היו סגורים, אבל היה ברור שבתיהם של כולם התמלאו חיוך וצחוק.

שני המפגשים האחרונים היו בעיקר דידקטיים. רחל לרנר-מור, מביתה בארגנטינה, הציגה דרכים להוראת הדקדוק בכיתות הנמוכות של בית הספר היסודי, וגוני טישלר תיארה כיצד מקנים את הדקדוק לסטודנטים זרים באוניברסיטה העברית. בשני המפגשים האלה החומרים שהוצגו היו רבים, ובכל זאת התחושה הייתה שבקושי הספיקו לצלול לתוך הנושא. הדוגמאות היו רבות, והובילו לדיון פורה שכלל גם דוגמאות שהמשתתפים תרמו מניסיונם בשטח.

ההשתתפות הפעילה בסמינר היא עדות לאיכות המפגשים ולצורך החשוב מאוד שפעילויות אלה ממלאות בהתפתחות המקצועית של מורי העברית בעולם.

אנו מקיימים במהלך השנה אירועים מקוונים בנושאים מגוונים. הנכם מוזמנים להירשם לניוזלטר שלנו ולקבל עדכונים שוטפים​.​

​לפירוט המפגשים בסמינר - לחצו כאן

<span id="ms-rterangecursor-start""1"></span><span id="ms-rterangecursor-start""1"></span><span id="ms-rterangecursor-start""1"></span><span id="ms-rterangecursor-start""1"></span><span id="ms-rterangecursor-start""1"></span>