דלג על פקודות של רצועת הכלים
דלג לתוכן ראשי
​​​​​​​​​  

הפורום הבין-לאומי למורים לעברית כשפה נוספת​

בימים שני ושלישי, ה'-ו' בתמוז תשע"ט, 9-8 ביולי 2019 , התקיים במכון מופ"ת מפגש הקיץ השנתי העוסק בהוראת העברית כשפה נוספת. המפגש התקיים בחסותם של הערוץ הבין-לאומי, ערוץ מפגשי עמיתים והפורום הבין-לאומי למורים לעברית כשפה נוספת.

היום ראשון

 נושא: "הוראה ולמידה של שפה נוספת: יום עיון ומחקר".                   

 מועד: יום שני, ה' בתמוז תשע"ט, 8 ביולי 2019.

מבנה ותכנים:

מפגש זה התמקד בהיבטים עיוניים–מחקריים ובמהלכו הוצגו מחקרים העוסקים בהוראת העברית כשפה נוספת.
המפגש נפתח בסקירה רחבה של האידיאולוגיה והפרקטיקה הכרוכות בהוראת העברית. במהלכה ניסינו לענות על השאלה אילו שפות עבריות יש ואילו מהן כדאי ללמד.
בהמשך היום התקיים מושב של שולחנות עגולים. בשולחנות העגולים נחשפו המשתתפים לממצאי מחקר במגוון של נושאים, כולם קשורים להוראת העברית כשפה נוספת. בין היתר נדונו נושאים כמו – המין הדקדוקי של שם המספר, השפה החזותית והשפעתה על הקורא, סוגיות בהכשרת מורים להוראת השפה ועוד.
לאחר ההאזנה להרצאות השונות התקיים במליאה דיון בשאלות שהציפו המחקרים השונים.
לסיום היום התקיימה הרצאה בתחום הלשון, החברה והתרבות.

היום שני

 נושא: "דרכים וכלים דידקטיים בהוראת העברית כשפה נוספת".

 מועד: יום שלישי, ו' בתמוז תשע"ט, 9 ביולי 2019.

מבנה ותכנים:

מפגש זה התמקד בהיבטים מעשיים ובמהלכו הוצגו דרכים וכלים שפותחו לשם קידומה של הוראת העברית כשפה נוספת.
בפתיחת היום התקיימה שיחה עם הסופרת מירי רוזובסקי (מחברת הרומנים "כמו לשבור אור", "פעם בחיים", ו"אותה האהבה כמעט" וסדרת ספרי ראשית הקריאה "רוני מקרוני" ).
במרכזו של יום זה התקיימו סדנאות מקבילות והיצגים קצרים שהוקדשו לדרכים ולכלים מגוונים להוראת העברית. היום הסתיים במופע: "עורי שפת עבר".​

DSC07580.jpgDSC07762.jpg