דלג על פקודות של רצועת הכלים
דלג לתוכן ראשי

​​​​​​​​דרכים להעלאת מוטיבציה

בקרב לומדי עברית כשפה נוספת במאה ה-21

וובינר לקראת הקורס 'חשיפת ילדים בגיל הרך לשפה העברית כשפה נוספת'.

 

תאריך: יום ראשון, 10 בפברואר 2019, 21:00–22:30 שעון ישראל​​ (לאיזורי זמן נוספים​)
משך הוובינר:  שעה וחצי
הרשמה​:  טופס בתחתית הדף
צור קשר: international@macam.ac.il​​

תקציר

הוובינר מיועד למורים ולפרחי הוראה המלמדים שפה נוספת, בדגש על עברית כשפה שנייה/זרה. הוובינר יתמקד באחת מהקושיות הנידונות בקורס, דהיינו בדרכים להעלאת מוטיבציה בקרב לומדי שפה שנייה/זרה בגיל הרך, בדגש על הכלים הנגישים לנו במאה ה-21. כרקע יוצגו בקצרה מושגים דוגמת דו-לשוניות, רב-לשוניות, שפה שנייה, שפה זרה. לאחר מכן, בחלק המרכזי של הוובינר, נחשוב כיצד אפשר לגייס תלמידים ללמידה, לעורר את סקרנותם, וליצור עניין באמצעות משימות מגוונות ומשחק; למשל, איך אפשר להשתמש בשירים, בספרים, בדרמה ובאומנות בתהליך הלמידה של השפה העברית כשפה נוספת. לשם כך נזכיר אתגרים שעשויים לעמוד בפני מורים לעברית כשפה שנייה, ונשקול דרכים אותנטיות להוראת שפה בגיל הרך. בסוף הוובינר נעלה חומר למחשבה, נותיר מגוון שאלות פתוחות ונדון בהן במהלך הקורס. כדי לקשר את המידע לעבודה הפרקטית הוובינר יעודד דיון קבוצתי בקרב המשתתפים.

מרצה

ד"ר אפרת הראל

​​​

ביוגרפיה

ד"ר אפרת הראל היא חוקרת בתחום התפתחות השפה בקרב ילדים דו-לשוניים ולומדי שפה שנייה/זרה, ומתמקדת בגיל הרך. נוסף לכך היא מעורבת בפרויקט שמטרתו יצירת כלי אבחוני עבור האוכלוסייה הדו-לשונית בישראל. כלי זה צפוי לזהות במדויק קשיי שפה ולקויות שפה בקרב דו-לשוניים. אפרת מרצה בכמה מכללות להוראה ומלמדת פרחי הוראה בגיל הרך על דו-לשוניות ורב-תרבותיות בישראל, על התפתחותן של שפה ראשונה ושנייה, ועל ניצני אוריינות. אפרת מלמדת גם מורים עתידיים לאנגלית בנושא דקדוק אנגלית ודקדוק פדגוגי. לבסוף, אפרת מלמדת אנגלית כשפה זרה לכל הגילים, תוך התייחסות להיבטים הלשוניים ולהבדלים שבין עברית לאנגלית.

                       טופס הרשמה:​