דלג על פקודות של רצועת הכלים
דלג לתוכן ראשי

​משחקי מילים, מילות קסם ולחשים אקדמיים: טכנולוגיה, מונחים, מושגים ועוד..

מקורות


  • אברהם, מ' (2007). שתי עגלות וכדור פורח: על יהדות ופוסטמודרניזם. סדרת נחמן בר שמואל, הוצאת תם.
  • ארבל, ב' (2005). קיצור תולדות המתמטיקה. מכון מופ"ת: הוצאת "כליל".
  • ארבל, ב' (2009). מתמטיקאים ואירועים גדולים בתולדות המתמטיקה. מכון מופ"ת.
  • בודאניס, ד' (2002). E=mc2 סיפורה של התגלית הגדולה בהיסטוריה. ירושלים: כתר הוצאה לאור. (המקור באנגלית: 2000)
  • בילצקי, ע' (1996). פרדוקסים. ספריית "אוניברסיטה משודרת", משרד הביטחון - ההוצאה לאור.
  • גבעון, י' (1985). "מה העבודה הזאת לכם?"הד החינוך, 60(1),13-6 (התפרסם גם ב: מעשה חושב, 13 (1), עמ' 47-40, 1986).
  • גבעון, י' (2004). "אוריינות אופרציונלית: חקר הפעולות האובייקטיביות בשימוש בטקסטים בביצוע משימות אורייניות", סקריפט – אוריינות: חקר, עיון ומעש. גיליון 8-7, עמ' 60-39. יולי 2004.
  • גבעון, י' (2008) "על אי-תאימות השימוש במצגות בהוראה אקדמית בתחומי תוכן מסוימים", על הגובה, גיליון 7, מרץ 2008, עמ' 43-41.
  • גבעון, י' (בדפוס). האודיסיאה של הטקסט: פרקים בתולדות מושג הטקסט בתרבות המערב. תל-אביב: מסדה.
  • גבעון, י' ובן-זקן, א' (2001). מבוא לאינפורמטיקה חינוכית – מושגים, עקרונות ושיטות בשילוב טכנולוגיות דיגיטליות בחינוך. הוצאת מבט לחלונות – ספרי לימוד.
  • גינצבורג, ש' (עורכת) (2009). רפואה אלטרנטיבית במבט ביקורתי. מקראה. האוניברסיטה הפתוחה, המחשבה הביולוגית לתואר שני. מהדורה פנימית.
  • גרבר, ר' (2008). רפואת תדרים: ספר הלימוד השלם לריפוי אנרגטי. רמת-גן: הוצאת פוקוס.
  • דן, י' (2009). תורת הכאוס ומדע ההיסטוריה. אור יהודה: כינרת, זמורה-ביתן, דביר.
  • האקסלי, א' (1932). עולם חדש מופלא. תל-אביב: זמורה, ביתן – מוציאים לאור (מהדורה עברית: 1985).
  • ויגוצקי, ל' (2003). בעריכת א' קוזולין וג' עילם. מחשבה ותרבות. מכון ברנקו וייס לטיפוח החשיבה ומשרד החינוך.
  • סלומון, ג' (2000). טכנולוגיה וחינוך בעידן המידע. תל-אביב: זמורה-ביתן.
  • סלומון, ג' (2010). בראיון ל"הארץ", "המחשב לא תורם ללמידה", ברשת, ינואר 2010.
  • סמבורסקי, ש' (1972). המחשבה הפיסיקלית בהתהוותה: מן הפילוסופיה הקדם-סוקראטית ועד לפיסיקה של הקוואנטים – אנתולוגיה. ירושלים: מוסד ביאליק.
  • עשת, י' והמר, ר' (2006). עקרונות בעיצוב ובניתוח של סביבות למידה ממוחשבות. האוניברסיטה הפתוחה.
  • פיינמן, ר' (1995). אתה בטח מתלוצץ מיסטר פיינמן!: הרפתקאותיו של איש מוזר. הוצאת מחברות לספרות. (המקור באנגלית: 1985).
  • פיינמן, ר' (1996א). התיאוריה המוזרה של אור וחומר. הוצאת הקיבוץ המאוחד (הדפסה רביעית; המקור באנגלית, 1985; ראה כאן).
  • פיינמן, ר' (1996ב). "מה אכפת לך מה חושבים אחרים": המשך הרפתקאותיו של איש מוזר. הוצאת מחברות לספרות. (המקור באנגלית, 1989(.
  • פוסטמן, נ' (1990). אבדן הילדות. תל-אביב: ספרית פועלים (המקור באנגלית: 1982).
  • קצף, ע' (2007). בינה וקסם במתמטיקה ההומניסטית. תמה, תיאוריה ומעשה בהכשרת מורים, מכון מופ"ת, והוצאת ספרים "אח" בע"מ.
  • רותם, א' ופלד, י' (2008). לקראת בית ספר מקוון. כליל, סדרת ספרים בנושאי חינוך, מכון מופ"ת.
  • שורץ, י' (1999). מהמנזר אל האוניברסיטה: בין תיאולוגיה לפילוסופיה בימי הביניים. ספריית "אוניברסיטה משודרת", משרד הביטחון - ההוצאה לאור.
  • שראל, צ' (2003). "אוריינות היפרטקסטואלית – מקסם שווא או אפשרות מעשית? "למ"ד לאיל"ש, קובץ מחקרים במלאות שלושים שנה לאגודה הישראלית לבלשנות שימושית, בעריכת יצחק שלזינגר ומלכה מוצ'ניק, הוצאת צבעונים, ירושלים, עמ' 357 – 372.

  • AACTE Committee on Innovation and Technology (ed.) (2008). Handbook of Technological Pedagogical Content Knowledge (TPCK) for Educators. New York and London: Routledge.
  • Aarseth, E.J. (1997). Cybertext: Perspectives on Ergodic Literature. Baltimore: The Johns Hopkins University Press.
  • Benjamin, W. (1936). The Work of Art in the Age of Mechanical Reproduction. (Original in German, "Transcribed" into English by Blunden A., 1998 and 2005: accessed June 2010: http://www.marxists.org/reference/subject/philosophy/works/ge/benjamin.htm. )
  • Bereiter, C. (2002). Education and Mind in the Knowledge Age. Mahwah, New Jersey: Lawrence Erlbaum Associates, Publishers.
  • Bigelow, J. (1829). Elements of Technology, taken chiefly from A Course of Lectures delivered at Cambridge, on the Application of the Sciences to the Useful Arts. Now published For the use of Seminaries and Students. Boston: Hilliard, Gray, Little and Wilkins. (exhibited by Google Books, accessed July 2010: http://books.google.com/books?id=62i1AAAAMAAJ&ots=ho1L29zkhE&dq=Cambridge%20%22Elements%20of%20Technology%22%20%22A%20Course%20of%20Lectures%22&pg=PP1#v=onepage&q&f=false.)
  • Carroll, L. (1895). "What the Tortoise Said to Achilles", Mind, 4(14), 278-280. (Accessed July 2010: http://www.ditext.com/carroll/tortoise.html .)
  • Cherry, C.(1957). On Human Communication: A Review, a Survey, and a Criticism. Cambridge, Massachusetts: The Technology Press of M.I.T.
  • Feynman, R.(1985). QED: The Strange Theory of Light and Matter. Princeton, New Jersey: Princeton University Press (Seventh printing).
  • Feynman, R.(1989). "What Do You Care What Other People Think?": Further Adventures of a Curious Character. New York: Bantam Books.
  • Goody, J.(1977). The Domestication of the Savage Mind. Cambridge, England: Cambridge University Press.
  • Gross, P.R. & Levitt, N.(1994).Higher Superstition: The Academic Left and its Quarrels with Science. John Hopkins University Press.
  • Illich, I. & Sanders, B.(1988). ABC - The Alphabetization of the Popular Mind. Vintage Books.
  • Marx, K. (1867).Capital, I. New York: Vintage Books.
  • Oettinger, A. G. & Sema Marcs, S.(1969). Run, Computer, Run: The Mythology of Educational Innovation. Harvard Studies in Technology and Society. Cambridge: Harvard University Press.
  • Ong, W. J.(1982).Orality & Literacy: The Technologizing of the Word. London and New York: Routledge.
  • Polanyi, M. & Prosch.H.(1975). Meaning. Chicago: The University of Chicago Press.
  • Ridley, M.(2010). "When ideas have sex", July 2010, TED.
  • Russell, B.(1959, 12th Printing). A History of Western Philosophy: And its connection with political and social circumstances from the earliest times to the present day. New York: Simon and Shuster.
  • Sokal, A. & Bricmont, J.(1998). Fashionable Nonsense: Postmodern Intellectuals' Abuse of Science. New York: Picador USA.
  • TPACK official site: www.tpck.org (accessed: July 2010).
קיוונים אקדמים