ייתכן שאתה מנסה לגשת לאתר זה מדפדפן מאובטח בשרת. הפוך קבצי Script לזמינים וטען מחדש דף זה.
הפעל מצב נגיש יותר
בטל מצב נגיש יותר
דלג על פקודות של רצועת הכלים
דלג לתוכן ראשי
בטל הנפשות
הפעל הנפשות
עקוב
כניסה
צרו קשר
רכישת ספרים
על המכון
על אודות
סגל המכון
פורום אקדמי מורחב
עמותת מכון מופ"ת
צוות מינהלי
סגל ערוץ לימודים
תערוכות
פעילויות ואירועים חיצוניים
International
English
Español
العربية
עברית בין-לאומי
מכון מופ"ת יוצא לחופשה מרוכזת בתאריכים 25/2-24/2
ערוץ לימודים
רשות המחקר
ערוץ כתיבה
נבחר כעת
מפגשי עמיתים
ערוץ בין-לאומי
טכנולוגיה וחדשנות
מרכז המידע
נראה כי JavaScript אינו זמין בדפדפן שלך. הפעל את JavaScript ונסה שוב.
אודות המאמר
נבחר כעת
פרקי המאמר
רציונל ורקע תאורטי
מודל שרשרות הנרטיבים
מתודולוגיה מחקרית
ממצאים
דיון ומסקנות
מקורות
תוכן דף
שרשרות נרטיבים כמודל ללימוד ולחקר בהכשרת מורים
דרורה פריצקר
תקציר
מודל "שרשרות נרטיבים" הוא מתודולוגי בעיקרו ו"משאיל את עצמו" למחקר מרובה נרטיבים. המודל ניתן ליישום בשני מסלולים: מסלול שבו המורה ו/ או פרח הוראה חוקר את עצמו ומסלול שבו המורה חוקר את זולתו. בשני המסלולים חשף המודל צרכים משתנים של לומדים שעלו מתוך עולמם המעשי-אישי, ושימש כר נוח לחשיפת רגשות אינטימיים הנלווים להתנסויות ומשפיעים עליהן. מן הממצאים עולה תובנה, כי הכשרה שתעצים את הניסיון המעשי של הלומדים ותאפשר להם להפיק ולחקור מתוכו נושאים שמטרידים אותם, עשויה להצמיח טקסטים נרטיביים אמינים שישקפו צרכים בשלבים שונים של התפתחותם המקצועית. הכשרה זו תתאפיין ביצירת מרחב מכיל ותהא בעלת אפקט תירפוייטי מעצם מהותה ועיסוקה בסיפורי התנסות שאותם יכתבו ויחקרו הלומדים. היא תפרוץ דלת במודע לכיווני חקירה שיאפשרו הבעה של התנסויות וחוויות טעונות ותאפשר ללומדיה את ה"מרחב מוגן" לחקור בביטחון רגשות וזיכרונות כואבים.
תארנים
ניתוח אינטר-נרטיבי, ניתוח אנטרה-נרטיבי, חקר עצמי-אישי, חקר האחר-משותף, מתכונת כתיבה, ניסיון מעשי, תכנון לימודים נרטיבי
אושר לפרסום:
כ"ז באדר א' התשע"א 03.03.2011
התפרסם:
י"ט באייר התשע"א 23.5.2011
נכתב ע"י:
ד"ר דרורה פריצקר |
pritzker@Gordon.ac.il
אודות המחברת
דרורה פריצקר
בעלת תואר דוקטור לפילוסופיה (אוניברסיטת חיפה, הפקולטה לחינוך, 2000) חוקרת ויועצת בתחום המחקר האיכותני, מרצה בכירה בתוכניות ללימודי M.Ed ומרכזת המחקר של תוכנית הניסוי במכללה האקדמית לחינוך גורדון. במסגרת עבודתה המחקרית פיתחה מודל "שרשרות נרטיבים" הנותן מענה לימודי ומתודולוגי למחקר מרובה נרטיבים. מחקריה האחרונים עוסקים בסוגיות של זהות, תהליכי פריצת דרך וגורמי שחיקה של מורים בשנות עבודתם הראשונות.
x
הערה: התבנית הצבעונית של המילים, הופקה מהטקסט של מאמר זה באמצעות כלי שניתן להפעלה מהאתר
www.wordle.net
, והשימוש בכלי זה הוא חופשי.
קיוונים
,
כתבי עת מקוונים
,
ניתוח נרטיבי
,
כתיבה
,
תכנון לימודים
,
דרורה פריצקר
דף הבית של מכון מופ"ת
ערוץ כתיבה
קיוונים אקדמיים
שרשרות נרטיבים כמודל ללימוד ולחקר בהכשרת מורים