דלג על פקודות של רצועת הכלים
דלג לתוכן ראשי
שם המאמר:

יכולות החוצות תכניות לימודים (Cross-curricular competencies) של סטודנטים להוראה: מודל בחירה המבוסס על מבחני כניסה למרכז ההערכה והצלחה בלימודים לאחר השנה הראשונה בהכשרת מורים


תאריך פרסום:
07/08/2011

מחבר:
Christine Bieri Patricia Schuler

מדור:
הערכת הוראה

תאור:
באירופה יש עניין הולך וגובר בהערכת היכולות של מורים לעתיד החוצות את תכנית הלימודים, במיוחד לאור הצלחת הרפורמות בהכשרת מורים בשווייץ. באוניברסיטת ציריך להכשרת מורים, הסטודנטים לעתיד שלא היו בעלי ההכשרות הפורמליות נדרשים לעבור מספר בדיקות ומבחן, הידוע כ"מרכז הערכה" ('assessment centre'). המטרה של מרכז ההערכה היא להתאים בין היכולות והאינטרסים של הסטודנטים לדרישות האוניברסיטה. מחקר אורך מעריך כעת את תוקף הניבוי של מודל הבחירה של היכולות השוכן בבסיס מרכז ההערכה. מחקר זה מציין שהסטודנטים להוראה שקיבלו ציונים גבוהים במרכז ההערכה לא רק שהיו צפויים יותר להצליח במקצוע ההוראה לאחר שנת לימודיהם הראשונה אלא גם נתפסו על-ידי החונכים שלהם כמורים מתאימים יותר לאחר השנה הראשונה של פעילות ההוראה שלהם ( Christine Bieri, Patricia Schuler).


פריט זה נמצא במקור בפורטל מס"ע