דלג על פקודות של רצועת הכלים דלג לתוכן ראשי
שם המאמר:

הישגי התלמידים הישראליים במבחנים בינלאומיים – לא כצעקתה


תאריך פרסום:
22/09/2009

מחבר:
אברהם יוגב עידית לבנה יריב פניגר

מדור:
הערכת הוראה

תאור:
“הוויכוח הציבורי בישראל בנושא הישגי התלמידים במבחנים הבינלאומיים, חורג מכל פרופורציה”. כך טוענים החוקרים פרופ’ אברהם יוגב, עידית לבנה וד”ר יריב פניגר, מאוניברסיטת תל אביב, במאמר המתפרסם בגיליון האחרון של כתב העת “מגמות”. מחברי המאמר ערכו מחקר, שבו ביקשו להוכיח, כי חולשתם של תלמידי ישראל במבחנים הבינלאומיים קשורה במידה רבה למאפיינים המקרו-כלכליים והדמוגרפיים של המדינה. כמו כן ביקשו החוקרים להוכיח, כי ניתן לנבא במידה רבה של דיוק את הדירוג במבחנים הבינלאומיים של המדינות השונות . הניבוי הוא באמצעות ארבעה משתנים מקרו-כלכליים ודמוגרפיים. החוקרים טוענים, כי המיקום הנמוך יחסית של ישראל במבחנים אינו צריך להפתיע, או להצדיק תגובה ציבורית של “הלם והיסטריה”. החוקרים סבורים, כי הציפיות של הציבור הישראלי להישגים גבוהים במבחנים הבינלאומיים, כמו גם הציפיות של משה”ח, אינן ריאליות. לדעתם ציפיות אלו נשענות על התפיסה שלנו את עצמנו כ”עם הספר”.


פריט זה נמצא במקור בפורטל מס"ע

מילות מפתח:


מכון מופ"ת 1990-2014 רח' שושנה פרסיץ 15 ת"א 61484 | ת"ד 48538 טל' 03-6901406 | פקס 03-6901449
תקנון האתר