שם המאמר:
למידה בסביבה מתוקשבת – מחקר מלווה של הכיתה המתוקשבת
תאריך פרסום:
06/09/2005
מחבר:
מרים וליצקר שרה פאר רותי רייז ארנון מדזיני סוקי לכנר
מדור:
סביבות למידה ממוחשבות
תאור:
Description
במסגרת לימודי ה- B.Ed במכללת "אורנים" הוחלט לפני כחמש שנים לפתוח כיתת לימוד ניסיונית במסלול מורים לבית הספר היסודי, שבה יתוגבר השימוש במחשבים. כיתה זו כונתה "הכיתה המתוקשבת"/"הכיתה הדיגיטלית". נתיב הלימודים שנבחר היה הוראת המתמטיקה והמדעים. מחקר, שהוזמן ע"י הוגי הרעיון של הכיתה המתוקשבת (מר אבינועם בן זאב וד"ר שרה קלימן), מלווה את הכיתה המתוקשבת ומתבצע במסגרת היחידה למחקר והערכה באורנים. כקבוצת ביקורת במחקר נבחרו סטודנטים הלומדים בנתיב ההוראה המשלבת ולימודים הומניסטיים, שגם הם החלו את לימודיהם בשנה"ל תשס"ב, אך אינם מקבלים תגבור בלימודי המחשב. מטרת המחקר המלווה היא לבדוק את ההשפעה של ההוראה-למידה בסביבה מתוקשבת על פרחי ההוראה ועל מורי המורים במכללה (רותי רייז, ארנון מדזיני, מרים וליצקר, סוקי לכנר, שרה פאר)
פריט זה נמצא במקור
בפורטל מס"ע
מילות מפתח:
פורטל מס''ע
,
סביבות למידה ממוחשבות
,
הכשרת מורים
,
מחשבים
,
מחקר בחינוך
,
סביבות למידה מתוקשבות
,
סטודנטים להוראה
,
תקשוב בחינוך
,
יישומי מחשב
,
מרים וליצקר
,
שרה פאר
,
רותי רייז
,
ארנון מדזיני
,
סוקי לכנר