דלג על פקודות של רצועת הכלים דלג לתוכן ראשי
שם המאמר:

עמדות מורים כלפי שילוב תלמידים בעלי לקויות


תאריך פרסום:
11/09/2006

מחבר:
איתן כהן יונה לייזר

מדור:
חינוך מיוחד ולקויי למידה

תאור:
המחקר בודק עמדות מורים כלפי שילובם של תלמידים בעלי סוגים שונים של לקויות, את תפיסת הכישורים ללמד תלמידים אלה ותפיסת מיומנויות כלליות של שילוב. כמו כן נבדקו גורמים המשפיעים על התפיסות וצורכי הכשרתם של המורים. הממצאים גילו היררכיה של העדפות להשמה בכיתות משולבות: קבלה של תלמידים עם צרכים חינוכיים קלים, ודחייה לש תלמידים עיוורים, חרשים ותלמידים בעלי לקויות קוגניטיביות, רגשיות והתנהגויות. נמצא מתאם גבוה בין תפיסת מיומנויות ההוראה לבין תפיסת הנכונות לשלב תלמידים אלה בכיתה. ניסיון, הכשרה ורישוי נמצאו קשורים לעמדות המורים ותפיסותיהם. (איתן כהן, יונה לייזר)


פריט זה נמצא במקור בפורטל מס"ע

מילות מפתח:


מכון מופ"ת 1990-2014 רח' שושנה פרסיץ 15 ת"א 61484 | ת"ד 48538 טל' 03-6901406 | פקס 03-6901449
תקנון האתר