דלג על פקודות של רצועת הכלים
דלג לתוכן ראשי
נירה מאי

ד"ר אסתי ורדי-ראט

 מרכזת ההתמחות "הדרכה, הנחיה והוראה"



 



כרטיס ביקור

ד"ר אסתר ורדי-ראט היא יועצת חינוכית במקצועה, בעלת תואר שני בפסיכולוגיה חינוכית.
נושא עבודת הדוקטורט שלה הוא "תפקיד השיח בהבניית המציאות החברתית בכיתה: מאפייני שליטה ונימוס בשיח המורה". אסתר מרצה במכללה האקדמית על שם קיי בבאר-שבע וריכזה במשך שנים את המסלול לגיל הרך. מאוחר יותר ייסדה את ההתמחות בגיל הרך במכללה. כמו כן הייתה במשך שנים חברה ביחידת המחקר של המכללה. בתקופה האחרונה משמשת כמרכזת ההתמחות בהדרכה, הנחיה והוראה במכון מופ"ת.  תחום העניין שלה הוא חקר השיח מנקודת מבט סוציולינגוויסטית. מחקריה עוסקים בניתוח שיח כיתה מנקודת מבט של יחסי הגומלין בין המורה והתלמידים, חקר שיח ילדים בגיל הרך , וחקר שיח של תהליכים מוסדיים בהכשרת מורים.

פרסומים אחרונים

  1. ורדי-ראט, א' ובלום-קולקה, ש' (2005). השיעור כאירוע דיבור א-סימטרי: מבט על 'מבנה ההשתתפות' בכיתה הישראלית, בתוך: ע' קופפרברג וע' אולשטיין (עורכות), שיח בחינוך – אירועים חינוכיים כשדה מחקר (385 – 417). תל-אביב: מכון מופ"ת.
  2. ורדי-ראט, א', חורין, א', גרינספלד, ח' וקופפרברג, ע' (2010). מכללות להכשרת מורים על פרשת דרכים: מורי מורים ממצבים את עצמם בעת משבר. דפים, 49, 87 – 113.
  3. ורדי-ראט, א' ואבני שיין, ח' (2010). קרבה וריחוק בשיח מקוון – ניתוח הטקסט מנקודת מבט סוציולינגוויסטית, בתוך: ע' קופפרברג (עורכת), חקר הטקסט והשיח – ראשומון של שיטות מחקר (111 – 140). באר-שבע: הוצאת הספרים של אוניברסיטת בן-גוריון בנגב.
  4. ורדי-ראט, א' (2013). הסולידריות – פנים רבות לה: ניתוח שיח המורה מנקודת מבט של סגנונות הנימוס, בתוך: ב' אלפרט וש' שלסקי (עורכים), הכיתה ובית הספר במבט מקרוב – מחקרים אתנוגרפיים על חינוך (439 – 474). תל-אביב: מכון מופ"ת




תאריך עדכון:
14/07/2013

מילות מפתח: