דלג על פקודות של רצועת הכלים
דלג לתוכן ראשי

​מעולם הבוגרים

מפגשי בוגרים

מדי שנה נפגשים בוגרי התכנית לקבלת תעודות.
המפגש כולל הרצאת אורח ומפגש חברתי, המתוכנן ומאורגן על ידי הבוגרים עצמם.

graduate1.png

מפגש בוגרים תשע"ג – מתמחי התכנית תשע"א-תשע"ב

המפגש התקיים ביום חמישי, 11.4.13, באולם הכנסים במכון מופ"ת.
למפגש הוזמן פרופ' נמרוד אלוני,  אשר נתן הרצאה מרתקת בנושא:
" מורים כאנשי חינוך ראויים לשמם: אינטלקטואליים, נדיבים, דיאלוגיסטים, מיומנים".
בהמשך נערך מפגש חברתי ולסיום – חלוקת תעודות.

מפגש בוגרים תשע"ד – מתמחי התכנית תשע"ב-תשע"ג

מפגש הבוגרים נערך, כמדי שנה, לאחר חופשת הפסח, ביום חמישי8.5.14 - , באולם הכנסים במכון מופ"ת.
למפגש שתי מטרות:

  1. חלוקת תעודות לבוגרים
  2. מפגש חברתי ואינטימי של הקבוצה

למפגש הוזמן מר דניאל בלטה, אשר נתן הרצאה מרתקת בנושא:
"חכמת הפתגם בחברה האתיופית".
למפגש החברתי הביאו הבוגרים חפצים אישיים שסימלו עבורם התפתחות מקצועית, והסבירו לעמיתיהם את משמעות ה"חפץ" עבורם.
כך למשל אמרו:
"חשבתי על כדור צמר שמתחיל להיפרם. הבנתי שכשבאתי לכאן כדור הצמר היה מאוד סגור, וכאן קיבלתי ביטחון, והכדור התחיל להיפתח..."
"ממש כיף לי להיות כאן, עם אנשים שמאוד התגעגעתי אליהם.  דברים שלא הבאתי - משקפיים, אין ספק שהידיעות שלי השתנו; לא הבאתי עציץ קטן – כי אין ספק שאני בפריחה . הבאתי כדור – המבטא מרכז כובד. כל מתמחה הוא מרכז, כמו כל נקודה בכדור. לא תאמינו, בשיעורים שלי אין יותר מצגות. אני מרוכז בסטודנטים".
"חשבתי להביא עץ סיגלון, והבאתי ציור של עץ, באתי שתיל וצמחתי לעץ".
" הבאתי ספוג, כי כאן במופת לא הפסקתי לספוג."
בהמשך הייתה חלוקת תעודות.

מפגש בוגרים תשע"ה – מתמחי התכנית תשע"ג-תשע"ד

מפגש הבוגרים נערך ביום חמישי 4.6.15, ובו נפגשו הבוגרים למפגש חברתי. גולת הכותרת במפגש זה היתה הרצאתו של פרופ' עודד שוסיוב בנושא: המפתח להצלחה. פרופ' עודד שוסיוב הוא פרופסור בפקולטה לחקלאות של האוניברסיטה העברית, במכון למדעי הצמח וגנטיקה בחקלאות, יזם, ממציא, מייסד חברות רבות, ובעל יקב.

 


 


מדברי ד"ר לירון און, ממתמחה למרצה:

ד"ר לירון און, בוגר ההתמחות בשנת תשע"ד, הוזמן על ידי הצוות לתת הרצאה בשנת תשע"ה בנושא התמחותו "אינטראקציה חינוכית משמעותית".
ד"ר לירון און הוא פסיכולוג חינוכי מומחה, מרצה במכללה האקדמית לחינוך גורדון בחיפה, שם הוא משמש כראש יחידת התחל"ה – התמחות, חניכה וכניסה לתפקיד. כמו כן הוא רכז מחוזי למניעת אלימות בשירותים הפסיכולוגיים של מחוז חיפה.
לירון הציג את תפיסתו החינוכית, דן במפגש החינוכי, ביחסי הגומלין ובהשפעות ההדדיות המתקיימות במהלך מפגש בין איש חינוך לתלמיד בהקשרים של למידה, הוראה וחינוך. מטרת המפגשים היתה לעסוק ב"מולקולה החינוכית"- באינטראקציה החינוכית המשמעותית, באופן שבו כל איש חינוך משלב בין המטרות החינוכיות והשפות החינוכיות השונות במהלך אינטראקציה בודדת בין איש חינוך לתלמידיו. להלן דבריו:

למדתי בשנת תשע"ג- תשע"ד בתכונית להנחיה, הדרכה והוראה. אלו היו שנתיים מגוונות ומעשירות- בין היתר בשל המפגש עם קבוצה הטרוגנית מאוד של אנשי חינוך מכלל הקשת התרבותית והחברתית ומתחומי עיסוק ועניין מגוונים בשדה ובאקדמיה. היה ברור כי התרומה איש לרעהו בקבוצה לא נופלת מתרומתם של המרצים, אשר הציגו בפנינו.
לפיכך חשתי הרוממות רוח כאשר שנה לאחר סיום לימודי יכולתי לתרום את תרומתי למחזור הבא של הקורס, והפעם בכובע המרצה. כיום זו שנה שנייה שאני מעביר מספר מפגשים ללומדי התוכנית אותה סיימתי לא מכבר.
זוהי חוויה ייחודית המאפשרת לי לחוש במלוא מובן המילה את תחושת ההתפתחות המקצועית וההעצמה האישית, אשר מכון מופ"ת אמון על פיתוחם. ההיכרות עם אוכלוסיית הלומדים ועם צרכיהם אפשרה לי ליצור מפגש מאתגר ומגוון הן עבורי והן עבור הלומדים.