דלג על פקודות של רצועת הכלים
דלג לתוכן ראשי
מגוון תרבותי בעולם דיגיטלי

  طاولة مستديرة- جلسة رابعة- التعلم في بيئة افتراضية متعدّدة الثقافات متعدّدة القوميّات
    


אתגרי ההשכלה הגבוהה בעידן הדיגיטלי –  קבוצת מחקר מקוונת
  ד"ר ניצה דוידוביץ , המרכז האוניברסיטאי אריאל
 
ההרצאה תציג ניסיון מצטבר של למעלה מעשר שנים של קבוצת מחקר מהמרכז האוניברסיטאי אריאל ומאוניברסיטה ביקטרינבורג, העוסקת בפעילויות מחקר מגוונות כגון: כנסים משותפים ופרסום העבודות בספרי כנס, בכתבי עת חשובים מהעולם, בשפות שונות. קשרים אלה נפרצו, התרחבו וקיבלו ממד מחייב אך ורק הודות לכלים הטכנולוגיים שהתפתחו בעשור האחרון ואפשרו נגישות מחקרית בעלת תפוקות מרשימות.תרומתה של קבוצת מחקר זו היא ההיבט הבין-תרבותי המתלווה למושא המחקר שעניינו ההשכלה הגבוה וקידום ההוראה האקדמית.  
 
שיתופי פעולה בין אוניברסיטאות ללימוד שפה בסביבת סקונד לייף
ד"ר מירי שינפלד, סמינר הקיבוצים, המכללה לחינוך, לטכנולוגיה ולאמנויות
ד"ר עדי רז, האוניברסיטה של טקסס, אוסטין

עולמות וירטואליים כגון סקונד לייף מהווים סביבה לימודית אותנטית מאתגרת ללמידה בכלל וללימוד שפה בפרט. במכללת סמינר הקיבוצים הוחלט לשתף פעולה עם האוניברסיטה של טקסס באוסטין תוך שימוש במרחבי הלמידה הווירטואליים ללימוד שפה באמצעות הוראת עמיתים מרחוק. המפגש באמצעות אווטרים מדמה את המפגש האמיתי (F2F), אך מאפשר גם פנייה משותפת לאתרים בעלי עניין לקבוצת הלמידה על מנת לחקור את ההיסטוריה של המקום, לצפות באמנות או לבצע ניסויים מדעיים. תוך הכנת סיור וירטואלי, הסטודנטים לומדים ומלמדים האחד את שפתו של האחר ויוצאים נשכרים בלימוד שפה, תרבות וטכנולוגיה.
במסגרת הכנס הווירטואלי יוצגו אמצעי הלמידה, התוצרים והאתגרים של למידה בקבוצות רב-תרבותיות הנפגשות מרחוק בסביבות סינכרוניות (סקונד לייף) וא-סינכרוניות (מודל, פורומים וויקי).
 

 British Council’s Connecting Classrooms  
Jen Charlton, British Council

Connecting Classrooms is a global programme that creates lasting partnerships between schools in the UK and other countries around the world. These partnerships bring an international dimension to young people’s learning and seek to improve their knowledge and understanding of other cultures and prepare them for life and work as global citizens.  

TEC