דלג על פקודות של רצועת הכלים
דלג לתוכן ראשי
מגוון תרבותי בעולם דיגיטלי

מושב ב': למידה בסביבה רב-תרבותית: קישורים מקוונים בין תרבויות במערכת החינוך

 
בתי ספר ערביים מתקשרים בסביבות רב-תרבותיות מקוונות
פואד דהאמשה, רכז פרויקטים - משרד החינוך
 
בכנס נציג את הפרויקטים ואת תרומתם לתלמידים ולקהילה.  
אנו מפעילים בשנים האחרונות כמה פרויקטים מתוקשבים, רב-תרבותיים ברמה ארצית, במגזר הערבי, חלק משותף למוסדות מהמגזר הערבי והמגזר היהודי כמו: "סקול און ליין" וחלק ייחודי למגזר הערבי כמו: "קשר רב דורי", "לגדול עם הספרים" ו"מחשבים למצטיינים".
הפרויקט "סקול און ליין" מטרתו קירוב בין אוכלוסיות שונות בחברה הישראלית באמצעות למידה שיתופית מקוונת.
תרומתו לחברה: קידום סובלנות, הבנה הדדית ויצירת קשרים בין מגזרי החברה הישראלית בעזרת אמצעי הטכנולוגיה המתקדמים.
הפרויקט "קשר רב-דורי" שימור מורשת בסביבה טכנולוגית, מטרתו ערכית חינוכית. הוא בונה גשר ערכי בין-דורי ומחזק את מערכת הקשרים בין תלמידי בית הספר לבין האוכלוסייה המבוגרת (גיל הזהב/האזרחים הוותיקים) באמצעות הסביבה הטכנולוגית.
הפרויקט "לגדול עם הספרים" פרויקט שמטרתו עידוד הקריאה.
הפרויקט "מחשבים למצטיינים" פרויקט שמטרתו השאלת מחשבים ניידים לתלמידים מצטיינים למשך חודש ימים מבתי ספר בכל הארץ, התלמידים נאמני המחשב ישתמשו בניידים לצורכי לימוד ועזרה לתלמידים ולמורים.
 
  זהות מול שלום: זהות מנצחת
  ד"ר צבי בקרמן, האוניברסיטה העברית בירושלים 

 ד"ר צבי בקרמן חושף בהרצאתו את יחסי הגומלין הדינמיים והמורכבים, שבין זהות היחיד לזהות הקבוצה, בקהילות, המעורבות בחינוך להתפייסות ולשלום. בבחינה מקרוב של התנסות סטודנטים, מרצים והורים בבית ספר ערבי-יהודי דו-לשוני בישראל, בקרמן מוצא, שבעוד שילדים מסוגלים לעיתים קרובות לחצות גבולות אתניים ודתיים, המבוגרים נאבקים לתמרן בין מיקומם החברתי-היסטורי לבין מטרותיהם לשלום. פעילויות יומיומיות - מהכרת הייחודיות של סטודנטים המשתתפים בפעילויות דתיות מחוץ לרקע האתני שלהם, להפרדת אירועים של טקסים לאומיים – אלו מקדמות דעות סטטיות ולאומניות של זהות, שמגבילות את הפוטנציאל של בתי ספר כאלה לקדם שינוי אותנטי ומשמעותי לשלום. בקרמן קורא לנו ללמד את תלמידינו להיות אומני עיצוב, שיכולים לעזור בפיתוח דרכים חדשות לחיים משותפים.