דלג על פקודות של רצועת הכלים
דלג לתוכן ראשי

 

שם המשחק: שילוב משחקי מחשב בלמידה

מופ"ת 2011 - הכנס השנתי לתקשוב בחינוך ובהוראה

יום ג', 8 במרץ 2011, ב' באדר ב' תשע"א
משחר האנושות למד האדם לתפקד בסביבתו באמצעות משחק. המשחק הוא כנראה הדרך הטבעית ביותר ללמידה: תינוקות ופעוטות לומדים להכיר את עולמם ולהסתגל אליו באמצעות משחקים, גם בעלי החיים לומדים לשרוד באמצעותם אולם, כשהילדים מגיעים לבית הספר היסודי, יוצאים המשחקים אל מחוץ לכותלי הכיתה, וכמעט שאין להם מקום בתהליך הלמידה "הרציני", הפורמלי.
הרחקת המשחקים מתהליך הלמידה יש בה משום החמצה. בחירה נכונה מתוך מגוון עצום של משחקים מתאימים עשויה לפתח בלומד כישורים מסוגים שונים, החיונים להתפתחותו: "משחקי דעת" מקנים מידע, "משחקי אסטרטגיה" מפתחים כושר חשיבה, חשיבה מהירה, ניתוח ביקורתי; משחקים אחרים מפתחים ערכים חשובים כגון: שיתוף ועבודת צוות, תחרותיות הוגנת ועוד. בני אנוש בכל גיל אוהבים לשחק. משחק מרתק יכול להביא את הלומד לידי למידה מרצון. הלמידה חוויתית ומהנה, התגובות להתנהלותו של הלומד במשחק הן מידיות ואמיתיות, וכשלון אינו גורר עונש אלא הזדמנות נוספת במשחק הבא.
התקשוב הביא לעולם כמות עצומה של משחקי רשת, סימולטורים, עולמות וירטואלים ודומיהם – משחקים שאפשר להעשיר את הלמידה.
בכנס נעסוק בעושר המשחקים שמזמן העולם הדיגיטלי, ועל האפשרות לנצלו כדי לגוון ולהעשיר את דרכי הלמידה.
תכנית